
Honnan tudod, hogy a honlapod megérett a cserére?
Egy átlagos weboldal élettartama 2-4 év. Persze sehol sincs kőbe vésve, hogy már bizony négyévente le kell cserélni. Az viszont biztos, hogy az internet olyan gyorsan változó közeg, hogy 4 év egy örökkévalóságnak tűnik. Mert hol voltak még 4 éve a mobil eszközök? Még én, aki naprakészen várja a változásokat sem mertem volna még csak tippelni sem, hogy 4 év alatt ennyire eltejedt lesz az okostelefonok és tabletek napi szintű, széleskörű használata…
Az első iPadet 2010. januárjában mutatta be az Apple, és áprilisban már kapni lehetett. Ez az kis gép megváltoztatta azt, amit a számítógépről addig gondoltunk, és szinte elérhetetlennek tűnt. Ma már ez a technológia – ha nem is ilyen minőségben – de filléres lett, így emberek millió interneteznek a különféle márkájú, méretű és felbontású kütyüikről!
A Te honlapod fel van készülve erre a milliónyi emberre, akik ráadásül igyekszenek követni a trendeket, így valószínűsíthetően nagy vásárlóerőt jelentenek az interneten?
Nem? Öreg hiba! Íme az első jel, ha a honlapod statisztikáiban elég magas (10% feletti) a mobil eszközökről érkező látogatók száma, akkor bizony nem árt ha figyelembe veszed! Az un. responsive webdesign rugalmasan reagál a különböző eszközökkel érkező látogatókra, és olyan honlap nézettel szolgálja ki őket, ami számukra optimális, így elégedetten használják ez ilyen oldalakat.
A statisztika másról is árulkodik (ugye van Google Analytics mérőkód az oldaladban?).
Méghozzá arról, hogy mennyi látogató és honnan érkezik az oldaladra. Ha nagyon megcsappant a látogatás az előző időszakokhoz képest, akkor itt az ideje felülvizsgálni, hogy milyen változtatások szükségesek az oldalon, hogy javuljon ez az állapot!
Az is gyakori, hogy egy régebben készült honlapot elárasztanak a különféle furcsa linkek és kommentek.
Ezek az un. komment spamek, amelyek tulajdonképpen fertőzésként telepednek meg a weboldalon, kihasználva mondjuk egy túl régen frissített CMS rendszer hibáit. Az ingyenes weboldal motorok nagyon hasznosak, viszont arról kevés szó esik, hogy folyamatos karbantartást és frissítést igényelnek. Ha túl régen volt ez frissítve, bizony gyakran szinte menthetetlenül elárasztják és lassítják az oldalt ezek a kártevők, nem mellékesen tovább fertőzik a látogatóid gépét! Ugye nem akarsz bosszúságot okozni nekik?
Még mindig ott árválkodik egy iWIW megosztás a blogposzjaid alján, mikor más lassan a Facebook is túlélte a fénykorát?
Esetleg mindenféle számlálók, rég megszűnt oldalak cserebere bannerjei díszelegnek ott? Szabadulj meg tőlük, de gyorsan! Egyrészt komolytalanok ezek, és csúnyák, de teljesen feleslegesek is! Azt a képet mutatják a vállalkozásodról, hogy le vagy maradva, mint a borravaló!
Halott linkek mindenütt.
És még el sem kell hagyni az oldalt, lehet hogy a 2010-es katalógusodat már rég letöröltétek a szerverről, de még mindig link mutat rá? A legutolsó frissítés dátuma 2 évvel ezelőtti? Ha ilyen ritkán frissítitek, akkor inkább ne írjatok dátumot. Hiányzó képek, hibaüzenetek? Ez egy szellemkastély? A sehová sem vezető ajtókra a látogatók egy jó nagy X-el válaszolnak, és sosem jönnek vissza többé!
Négy év sok idő egy vállalkozás történetében is. Az akkori irány ma már lehet, hogy egészen más felé megy. Az akkori szemlélet, üzletpolitika vérfrissítést kíván. Lehet, hogy a konkurensek pont azzal tudnak beelőzni, hogy nem hagyják így el a honlapjukat!