Mi különböztet meg a többi vállalkozástól? Hogyan ismernek fel a vásárlóid?
Számos olyan terület van, ahol nap, mint nap komoly harc folyik a piaci részesedésekért, és a legnehezebb úgy részt venni ebben, ha a céged is az arctalanok között próbál magának helyet foglalni.
Egy vállalkozásból legelőször gyakran csak ennyit lát egy lehetséges ügyfél, és bizony az is gyakori, hogy egyből döntést is hoz, pusztán a logó, a weboldal, vagy a csomagolás alapján. Fontos, hogy ez a döntés kedvező legyen, és elnyerd a bizalmát, amely megalapozhatja a későbbi üzleti kapcsolatot.
A rosszul összerakott, vagy kezelt arculat hanyagságról árulkodik. A nem szakember által készített logóval pedig később felhasználási nehézségek adódhatnak pl. kis méretben nem felismerhető, vagy olyan felépítésű, amit mondjuk nem tudsz a munkatársaid formaruhájára hímeztetni.
De a tudatosan, szakértő által elkészített céges arculat nem csak technikailag állja meg a helyét, hanem komoly marketing értéket képvisel a cégnek.
1. Emlékezetes
Egy jól megtervezett arculat növeli a láthatóságot (vagyis az érdeklődő azon kapja magát, hogy mindenhol észreveszi a márkát), bizalmat kelt az emberekben és ezzel együtt segíti az értékesítést is. A jó logó könnyen felismerhető, bárhol és bármikor beazonosítható róla a képviselt vállalkozás. Az arculat színeiből is következtetni lehet arra milyen termékkel, szolgáltatással van dolgunk, kinek szól.
2. Sokoldalú
A jó arculatnak nem csak egyedinek, de működőnek is kell lennie, mégpedig minden közegben. Ezért a túl részletgazdag, túl sok színből álló logók problémásak lehetnek – megnövelik a nyomdaköltségeket, kis méretben nem mutatnak stb.
Az igazán jól működő logók egy színben is megjeleníthetőek – erre pl. bélyegző készítéskor lehet szükség. Hibás megközelítés csak arra gondolni, hogy most csak a weboldalamra kell, vagy most csak a szórólapomra kell! Akik hosszabb távra gondolkodnak, annak bizony azzal is számolni kell, ha a céges flottát kell lefóliázni, vagy a vállalkozás új székházának homlokzatán kell mutasson.
3. Időtálló
A cégek többsége nem éri meg az 5 éves kort, ez tény. Az arculatot mégis hosszabb távra érdemes tervezni, amely akár 20-50-100 év múlva sem veszíti el a mondanivalóját.
4. Pozicionál
Pusztán a megjelenés eldöntheti, hogy adott terméket, vagy szolgáltatást milyen célcsoportnak és milyen árfekvésben tudunk értékesíteni. A magasabb minőségű, drágább dolgok egyszerű, letisztult arculattal, míg az olcsó, szélesebb körnek készülő tömegcikkek designja kevésbé kifinomult, és harsány. Az egyedi készítésű, kézműves termékek arculata is tükrözi azt amit a termék képvisel, cizelláltabb, emberközelibb. Egy tévesen kialakított megjelenés a vásárlókban visszatetszést kelthet.
A Pixelgyárban minden arculattervezési munkát – a legegyszerűbb logótól a komplett nagyvállalati arculatig – alapos kutatás, és tervezés előz meg. Az esztétikum mellett az üzleti szempontok és a használhatóság is egyaránt része az előkészítő folyamatoknak. A terveken gyakorlott arculattervezőink dolgoznak, hogy felépítsék a cégeknek azt az imázst, amellyel a sikereiket megalapozhatják!